Bedenktijd / retourrecht

U heeft uw bestelling ontvangen en het is niet wat u verwacht dan kan het bij showroom24 gewoon op onze kosten retour.
Hoe dat werkt en onder welke voorwaarden leest u op deze pagina,


Recht op bedenktijd en retour.
In de wet verkoop op afstand is het retourrecht voor consument opgenomen waarin de spelregels voor retour zijn bepaald,
Showroom24,nl doet meer,

Retourtermijn,
U heeft bij showroom24.nl geen 14 maar 30 dagen na ontvangst de tijd om te beoordelen of ontvangen artikel aan uw verwachtingen voldoet.
Heeft uw beoordeling als resultaat dat het niet aan uw verwachtingen voldoet heeft u onder voorwaarden zonder opgave van reden het recht uw aankoop te annuleren en na melding binnen 14 dagen aan showroom24 te retourneren.
U krijgt dan het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug.


Retourkosten.
Heeft u besloten het niet te houden betalen wij uw verzendlabel om het retour te sturen
U heeft dus geen kosten voor retour.
Het is wel belangrijk dat u zich aan de voorwaarden houd en de spelregels respecteert.

Spelregels,

In grote lijnen komt het er op neer dat een artikel wat u retour stuurt als nieuw weer verkocht moet kunnen worden.
Als u aanhoud dat de beoordeling kan plaatst vinden op een manier zoals u dat in een fysieke winkel ook mag en kan beoordelen zal een retour nooit worden afgewezen.
Indien u gebruik maakt van uw retourrecht, draagt u zorg voor,

  • Het product moet met alle geleverde toebehoren en "indien redelijkerwijze mogelijk" in de originele staat en verpakking geretourneerd worden.
  • Uw retour te zenden artikel moet binnen de termijn van 30 dagen via onderstaand digitaal formulier zijn aangemeld.
  • Uw retour te zenden artikel moet na de retourmelding ontvangst bevestiging met verzend instructies binnen 14 dagen aan het retouradres zijn verzonden.
  • Uw artikel valt niet onder de uitsluiting retourrecht.

Terug betalen.
Wij zullen na ontvangst artikel het beoordelen op de geldigheid retourrecht en bij akkoord het verschuldigde bedrag binnen 7 dagen terugstorten naar het door u gebruikt betaalrekening of betaalmiddel. Heeft u nog niet betaald vervalt de betalingsverplichting na retourakkoord bevestiging.

Beoordelen,
Onder beoordelen wordt verstaan de wijze waarop u in een fysieke winkel het artikel kunt/mag beoordelen. Retourecht is geen testperiode van artikelen maar een bedenktijd.
Mocht het product gebruikt, beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te beoordelen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen danwel direct in mindering brengen op het credit bedrag.

Verpakken en verzenden,
Tijdens transport wordt er vaak niet al te zachtzinnig met de paketten om gegaan.
Om schade en een teleurstelling door een waardevermindering te voorkomen willen wij u adviseren om het product niet alleen tijdens beoordelen met zorg te behandelen maar ook met retour zenden er zorg voor te dragen dat het artikel goed is beschermd. 
Gebruik daarom bij voorkeur dezelfde wijze en materialen van verpakken zoals aangeleverd.
De afzender is verantwoordelijk voor de zending tot het moment van in ontvangstname.


Uitzonderingen op het retourrecht.

  • Producten die u via deze webwinkel koopt en op maat volgens de door u ingevoerde specificatie worden gemaakt zijn uitgesloten van het retourrecht. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.
  • Bij verbreking van een verzegeling is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.
  • Producten die u via deze webwinkel koopt met een beperkte houdbaarheid kunnen niet geretourneerd worden.
    Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.
  • Alle producten die inwendig in en aan het lichaam gedragen kunnen worden zijn om hygienische reden uitgesloten van retourrecht indien een verzegeling is verbroken of wanneer deze uit de verpakking is genomen die een goede beoordeling met een gesloten verpakking niet belemmert. Denk daarbij b.v.b aan volledig gesloten transparante schaal verpakking.

Heeft u twijfels GOK DAN NIET maar neem eerst contact op met onze klantenservice  voor advies.

Uw verantwoordelijkheid en bewustwording,
Gebruik maken van (voor u) gratis retour sturen vraagt ook om uw verantwoordelijkheid en bewustwording dat gratis niet bestaat.
Het retour sturen door achteloos bestellen kost ondernemers niet alleen veel geld maar gaat ook ten koste van uw eigen leefomgeving
Extra vervoer bewegingen en verlies aan verpakkingmateriaal en arbeid brengt hoge kosten en vervuilig met zich mee waar u aan het eind van de rit ook zelf aan mee betaald.
Vragen ?

Vragen ?

Weet u het even niet meer?
Neem gerust even contact op met  klantenservice